PROPAGANDOS ABC
rugpjūčio 31, 2016

National Interest: Amerikos žurnalistai pavirto propagandistais

National Interest: Amerikos žurnalistai pavirto propagandistais

Vašingtono Valstybės interesų centro darbuotoja Reičel Bauman paskelbė The National Interest puslapiuose, kad JAV žiniasklaida „vis labiau tolsta nuo faktų žurnalistikos ir pereina prie propagandos.“ Ypač, kai kalba eina apie Rusiją. Žurnalistai raginami „susimąstyti apie tai, kad žvelgdami į Rusiją jie mato visiškai ne tai, kas egzistuoja realybėje, o tai, ką patys nori matyti“.

Pavyzdžiai. CNN beveik visada kritikuoja kandidatą į prezidentus Donaldą Trampą. Milijardierius išties sukėlė triukšmą savo komentarais apie galimą sankcijų Rusijai panaikinimą ir palankiais atsiliepimais apie Rusijos prezidentą. Tačiau CNN autoriai pateikia kelių Trampo kritikų nuomonę, nepacituodami nė vieno eksperti iš tų, kurie galėjo turėti kitokį požiūrį. Gaunasi, kad CNN nepateikė nei įvairių požiūrių į problemą, nei plataus politinio konteksto – pažeisdamas svarbiausią žurnalistikos principą.

Dar vienas pavyzdys – žinomo CNN laidų vedėjo Farido Zakarijo projektas GPS.

Paprastai CNN laidų vedėjas aršiai kritikuoja Putiną, tačiau tąkart elgėsi pagarbiai – jo klausimai rusų lyderiui buvo pabrėžtinai neutralūs. Tačiau savo laidų metu Zakarijas laikėsi visiškai kito tono – jose nebuvo nė vieno dalyvio, kuris galėtų blaiviai ir bešališkai vertinti Rusiją.

Žurnalistika liovėsi pasakoti apie faktus ir virsta atvira propaganda. Paskutinį kartą kažką panašaus žiniasklaidoje buvo galima pamatyti karo Irake metu. Ir pasekmės gali būti pražūtingos. Kaip rašė Volteris Lipmanas beveik prieš 100 metų, pati destruktyviausia netiesos forma – tai melagingi argumentai ir propaganda, kuria užsiima tie, kurių profesija yra pranešti naujienas. Nušviečiant situaciją Rusijoje ir Amerikoje, Vakarų žurnalistams būtų ne pro šalį turėti tai galvoje.

Anksčiau pasaulinio lygio britų leidinys The Guardian sukritikavo Vakarų žurnalistus už nuolatinį standartinių klišių naudojimą, rašant apie Rusiją. Džimas Kovpakas straipsnyje „Stalinas, vodka ir atominis ginklas. Kaip nereikia rašyti apie Rusiją“ išvardino mitus, kuriuos naudoja užsienio žurnalistai, atsidurdami visiškų idiotų vietoje.

Žurnalisto nuomone, skaitytojus visame pasaulyje „užkniso“ atseit atsitiktinai naudojami rusiški žodžiai straipsniuose, dažniausiai kaišiojami visai ne į temą. Atsiversk bet kurį straipsnį ir gali būti tikras, kad joje sumirgės įvairiausi ballalayka, pelmeni, vodka, Stalin, Putin, gopniki ir „atominis ginklas“. Nors straipsnyje gali būti nieko nerašoma nei apie maistą, nei apie prezidentą, nei apie karą.

Ne paslaptis, kad daug Vakarų gyventojų nežino, kokia šalis nugalėjo fašizmą ir yra įsitikinę, kad TSRS tik padėjo Amerikai sunaikinti Hitlerį. Negana to, nemažai ES ir JAV piliečių yra tikri, kad „sovietai užpuolė Hitlerį pirmi“, kad pirmasis kosmonautas buvo amerikietis, o kai kurie japonai apskritai tiki, kad stomines bombas ant Japonijos numetė rusai. Taip pat amerikiečiai akiplėšiškai reikalauja pripažinti, kad būtent jie išgelbėjo TSRS nuo Hitlerio ir laimėjo II Pasaulinį karą.

Žinomas Vakarų medijų ekspertas savo tinklaraštyje detaliai papasakojo, kaip užsienio leidiniai naudoja šabloninius metodus, kad pavaizduotų Rusiją agresyvia ir atsilikusia šalimi. Kaip pavyzdį knygos apie Rusiją autorius Dominikas Basulto pateikė kelis tarptautinių leidinių viršelius, kurie „pasižymi akivaizdžiu antirusišku charakteriu“.

Šaltinis

Comments are closed.